Advokáti specializující se na cestovní ruch

Zajistíme adekvátní náhradu za zkaženou dovolenou

ZKAŽENÁ DOVOLENÁ

 

Zkažená dovolená je termín, kterým se laicky označuje okruh nároků z vad zájezdu. Nový občanský zákoník zájezd definuje jako soubor služeb cestovního ruchu a stanoví práva a povinnosti mezi pořadatelem zájezdu a zákazníkem. S novým občanským zákoníkem byl také zaveden institut náhrady nemajetkové újmy za narušení dovolené. Okruh nároků, kterých se zákazník může dovolat je však mnohem více a my Vám je níže přiblížíme.

Čtěte dále

NÁHRADA ZA ZKAŽENOU DOVOLENOU

 

Náhrada za zkaženou dovolenou náleží zákazníkovi v případě, že nebyly dodrženy vlastnosti zájezdu, které klient důvodně očekával, nebo o kterých byl pořadatelem ujištěn. O vadách hovoříme vždy, když nebyly splněny povinnosti plynoucí z uzavřené smlouvy o zájezdu. Náprava by měla být sjednána v první řadě pořadatelem zájezdu, kterému je k tomu dána zákazníkem přiměřená lhůta. Pokud se tak nestalo, je právem zákazníka požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. Pokud si např. zákazník hradí stravování sám, jelikož to, které dostává je nekvalitní, má nárok požadovat, aby mu byly tyto náklady pořadatelem proplaceny. Jedná se o široký okruh případů, do kterých spadá třeba i zajištění náhradního ubytování a jiné. U podstatnějších vad zájezdu, ke kterým dojde po odjezdu má zákazník nárok na přepravu zpět či na jiné místo, na kterém se s pořadatelem dohodli. Toto lze požadovat, pokud není pořadatelem zajištěno opatření k řádnému pokračování zájezdu, nebo toto opatření zákazník z pochopitelného důvodu odmítne. Zajistí-li pořadatel pokračování zájezdu službami méně kvalitními, je zákazník oprávněn požadovat zaplacení rozdílu v ceně těchto služeb.

© 2017 spatnadovolena.cz

Rumunská 12, Praha 2, 120 00